Året der gik 2020

2020 har været et at de mere udfordrende år som J. Lauritzen, sammen med mange andre virksomheder, har oplevet. Corona virus har været det alt overskyggende tema, som har påvirket alle de måder vi interagerer med hinanden på.
For mig sidder billederne fra motorvejene i Italien, hvor lastbiler holdt 40 km i kø for at komme ind i Østrig, stadig tydeligt på nethinden. Verden var lige pludselig ikke så stor og åben mere.

Som speditører har vi oplevet en ny hverdag, hvor logistik- og forsyningskæderne blevet testet og udfordret. Det var specielt tydeligt i marts, hvor Italien var hårdt ramt og lukkede ned over en bred kam, samtidig med at der var fuld gang i industrien og byggebranchen i Danmark. Det satte vores system og medarbejdere under pres, med lange arbejdsdage og alternative løsningsmodeller, som måske er svær at forstå, hvis man ikke sidder i det.
Derfor vil jeg også gerne takke alle kollegaer i Lauritzen, som dygtigt har forholdt sig til corona og dertilhørende restriktioner, samtidig med at aktivitetsniveauet har været højt.

I 2020 valgte vi også at sælge vores thermo afdeling i Aalborg til Blue Water Shipping. Efter flere års kamp for at få en bæredygtig forretning uden at det lykkedes, tog vi den svære beslutning at sælge, så vi kan fokusere vores kræfter andre steder i virksomheden. Lauritzen er nu udelukkende en tørgods operatør, hvilket vi har det rigtigt godt med.
En stor tak til alle medarbejderne i Aalborg for deres arbejdsindsats og loyalitet.

Forandringens vinde blæser altid og det gjorde de også for Lauritzen i 2020. Efter 4 års tilløb skiftede vi 1. maj til ny IT platform, hvilket betyder at Microsoft Dynamics nu er implementeret som ERP system i hele koncernen, og at Truckplanner er bygget ovenpå til at styre og disponere alle transporter i Lauritzen.
Det er en neglebidende oplevelse at skifte IT platform, men heldigvis var vi godt forberedt og selvom man altid bliver overasket, er det gået uden de store problemer.
Vi er super glade for den nye løsning og der er bliver løbende optimeret på arbejdsgange og processor, så vi kan udnytte systemet fuldt ud. Målet har været løfte effektiviteten og samtidig gøre kundeoplevelsen bedre. Vores kunder kan nu booke via en kundeportal, hvor de også kan regne prisen ud på deres transport, samtidig med at de kan se deres dokumenter. Vi glæder os rigtigt meget til at vise vores kunder, de muligheder som kundeportalen giver.

Vi føler os godt forberedte til 2021, med en ny IT platform og en fokuseret forretning, og vi glæder os til at samfundet kan åbne op, så hverdagen kan komme igen, og vi kan vise vores kunder hvad vi kan.

Vi prøver hele tiden at blive bedre til det vi gør, i en hurtig og omskiftelig verden. ”Plejer” bliver udfordret, af nye måder at arbejde på og hvordan vi interagerer med hinanden på, og det eneste vi kan forholde os til er at morgendagen er anderledes end i går. Rådet herfra er derfor:  læs en bog, tag en uddannelse, udvid din horisont, for hvis man ikke helt tiden bygger viden på og er villig til lære noget nyt, så bliver man overhalet.

Til sidst vil jeg gerne sige tusind tak til vores kunder for samarbejdet, vi sætter pris på jer.

FREMTIDEN TILHØRER DE GLADE

MVH

Kristian Svarrer, CEO

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.