Ny disponent og elev styrker holdet

Den 1. januar 2021 bød vi 2 nye ansigter velkommen på holdet hos J. Lauritzen’s Eftf i Esbjerg.

Erfaren Disponent til import Italien

Christian Kjær kommer med 20 års erfaring fra speditionsbranchen, men har alligevel fundet ud af, at der stadig er nyt at lære efter at være startet hos Lauritzen.

”Der er meget nyt at lære, men det er glædeligt at starte et sted hvor der er forberedt et grundigt introforløb”. Fortæller Christian. ”Har ikke tidligere arbejdet med multimodal transport, og er imponeret over hvor godt det fungerer med en baneløsning fra Italien. Et godt produkt med en hurtig transittid, som samtidig også er godt for miljøet”.

”Der er også blevet taget godt i mod mig i hele organisationen og jeg har følt mig velkommen fra dag 1, og virksomhedens størrelse og værdier passer samtidig rigtigt godt til mit temperament”. ”Anbefalingen fra en tidligere kollega om at flytte til Lauritzen, har indtil videre været god”.

Christian bor i Ribe med sin kone, Tanja, og deres 3 børn på 19, 16 og 11 år. Fritiden bliver brugt på cyklen, hvor både mountainbike og racercykel bliver flittigt brugt.

 Ny elev i eksport afdelingen

Nethe Rasmussen er 21 år og blev færdig som student i sommeren 2019 og tog efterfølgende et sabbat år, hvor hun arbejdede som tjener og bartender i Esbjerg. 
Oprindeligt kommer Nethe fra Padborg, men har de seneste år fundet sig godt til rette i Esbjerg.

”Tempoet i speditionsbranchen, og at der hele tiden sker nye ting er lige noget for mig og en stor grund til at jeg har valgt at gå i lære som speditør”, siger Nethe. ”Jeg er ikke god til at sidde stille, så selvom man sidder på kontor, er der hele tiden nyt at forholde sig til”.

”Jeg blev faktisk anbefalet af en bekendt, som har været elev hos Lauritzen, at søge jobbet, og efter at have undersøgt lidt om virksomheden, syntes jeg at Lauritzen virkede som lige noget for mig”.

”Jeg er også blevet taget rigtigt godt imod i teamet, så selvom der har været corona begrænsninger, har det været en god opstart jeg har fået”.

I dagligdagen referer Nethe til Ulrik Pedersen som er operations manager i Eksport Italien

Vi ønsker Nethe og Christian hjertelig velkommen

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.