Det seneste skud på stammen i IT-afdelingen

Vores IT-afdeling består nu af i alt 5 mand, hvor vores nyeste skud på stammen er vores IT Supporter elev, Victor Koch.

Victor startede som IT Supporter elev hos J. Lauritzen’s Eftf. og Jutlandia Terminal den 6. august 2018, kort tid efter at vores tidligere elev, Sebastian Sørensen dimitterede og indtrådte i stillingen som IT Administrator. Sebastians skift i funktioner efterlod et hul i supporten, og vi har været heldige at kunne fylde pladsen ud med en som Victor.
Victor er 21 år og kommer oprindeligt fra Kolding, men er netop flyttet til Esbjerg i forbindelse med sin nye elevplads.

Gregers Olldag, IT Manager siger, ”Vi vil drage store fordele af Victor, som både er imødekommende og udadvendt, men som samtidig befinder sig bedst i en struktureret hverdag, hvilket betyder at han er utrolig god til at fordybe sig i opgaver og samtidig se løsninger, som andre kan have svært ved at få øje på”.

Victor er nu i gang med IT-supporter uddannelsen, som tager 3 år, herefter har han planer om at fortsætte som datateknikerelev, som tager yderligere 2,5 år. Under denne uddannelse fortsætter Victor i IT-afdelingen hos Lauritzen og Jutlandia.

I dagligdagen består Victors opgaver i supporten af at holde alt vores computerudstyr kørende, som det skal, indkøb og opsætning heraf, konfiguration af software mv. Her arbejder han især tæt sammen med John Grandt, som er IT supporter i huset samt Sebastian Sørensen, tidligere IT Supporter elev nu IT Administrator, som kender alt til jobbet samt uddannelsen, Victor er i færd med.

”Min første tid som elev har været rigtig god, alle er super flinke og imødekommende”, siger Victor Koch, IT Supporter elev. ”Der er mange nye ting jeg skal sættes ind i, i form af forskellige systemer og programmer. Samtidig skal jeg have kendskab til vores servere. Jeg glæder mig til at komme til det punkt, hvor jeg er godt etableret og har en bred forståelse for vores systemer; så jeg kan udføre support uden at være i tvivl om noget”.

 

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Hydro
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
Henrik Simonsen
Italpannelli Nordic ApS - Direktør
Vi har brugt Lauritzen i ca. 1,5 år nu, og aldrig har vi haft så godt et samarbejde med et fragtfirma, som vi har nu.

Lauritzen kan håndtere utrolig mange transporter på kort tid, nogle gange op til 26 full loads på en uge, endda omkring sommerferie tid. Det sætter vi stor pris på.

Lauritzen yder os en rigtig god service, med det rigtige opsæt af forskellige trailerstørrelser mv. samt pris.

Det bedste er, at vi har fast kontaktperson, som håndterer alle vores transporter. Det er en kæmpe fordel.

Vi kender hinanden og ved hvad der er vigtigt i samarbejdet. Derved undgår vi en masse mulige misforståelser, og det giver ro i maven at man ved, der er nogen der har styr på det, og man føler arbejder for os.