Juhu! I dag skal vi lære Kathrine at kende

De fleste af vores kunder kender Kathrine temmelig godt; det er nemlig ofte hende, man får fornøjelsen af at blive mødt af i telefonen, når man ringer til Lauritzen. Det har det dog ikke været i det forgangne år, da Kathrine har været på barsel med sit andet barn, der kom til verden i januar sidste år, men i november var hun tilbage, og det glæder vi os over. Af flere årsager.

1. Fordi Kathrine er en super god kollega, der giver mange smil, er hyggelig at snakke med, og som absolut bidrager til den gode stemning på vores fælleskontor her på Amerikavej 1 i Esbjerg.

2. Fordi vores kunder er vilde med hende.

3. Fordi hun er brand dygtig til sit arbejde.

Så vi har savnet hende en hel del, mens hun har været væk, kan du nok forestille dig.. Hun er ligesom blevet en del af vores DNA, eftersom hun har været hos os siden 2012, hvor hun startede som speditørelev.
For en kvinde på 33 år, er det ret sejt at kunne fejre 12 års jubilæum.

 

.. Nå ja.

I skal da ikke snydes for et kig med på hendes karikaturtegning, som vi fik lavet til hendes 10 års jubilæum i 2022.

Vi skruer tiden tilbage

Nå, men vi skruer lige tiden lidt tilbage. Tilbage til den 1. august 2012 helt nøjagtigt. Som vi nævnte før, var det nemlig på det tidspunkt, Kathrine første gang satte sine fødder hos Lauritzen. Efter to år dimitterede hun, og I kan næsten gætte jer til, at den historie fik en lykkelig fortsættelse - enden kender vi jo heldigvis ikke endnu, og det håber vi heller ikke vi kommer til før om lang, lang… lang, lang tid.

Efter endt uddannelse valgte hun heldigvis at takke ja til at fortsætte hos Lauritzen som speditør i vores speditionsgruppe, som hun også er en del af i dag.

Speditionsgruppen distribuerer alt importgodset fra Italien i Danmark og er så heldige at hver dage have kontakt til vores søde kunder. Derudover er det også i denne gruppe, de håndterer alt trafik mellem Norge / Sverige og Italien samt import til Spanien og diverse speditionsopgaver. Men det kommer i til at høre mere om en anden god gang..
I dag handler det jo om Kathrine.

Kathrine arrangerer og disponerer udkørsel af stykgods fra Italien i Danmark. Hun tager imod bookinger, har kundekontakt, afregner vores importgods og håndterer mange af de administrative opgaver i afdelingen.

Hun i sig selv og det arbejde hun udfører, er en kæmpe værdi for Lauritzen og ligeledes direkte for vores kunder. Kathrine sikrer et super højt informationsniveau, hvor vores kunder altid er opdateret med status på deres gods. Hun kender kunderne og deres leverandørers behov og rutiner, og på den måde kan hun lynhurtigt hjælpe vores kunder ved behov.

Men speditør er jo ikke blot hvem Kathrine er. Så ved alene at fortælle om Kathrines arbejde hos Lauritzen, lærer i hende ikke ret meget at kende. Det er tid til at grave lidt dybere.

Det er svært at beskrive en person på få linjer, men med den her viden føler du alligevel at du kender hende

Hun er Kathrine. Hun er mor til to skønne piger. Faren til pigerne er Dennis; Kathrines store kærlighed - og deres lille, lykkelige familie på fire bor i deres nybyggede hus i Andrup, kort fra Skads, hvor Kathrine er vokset op. Så det betyder at bedsteforældre er inden for gåafstand, og det nyder både børn og voksne godt af.
Kathrine er en god veninde, som man kan regne med, og som er god til at pleje sine relationer. Hun er rengøringsfreak. Deres hjem ligner altid en million.
Hun går utrolig mange skridt dagligt, hvilke hun holder nøje overblik over med på sit Garminur. Hun drikker Pepsi Max og hun elsker blomme i Madeira… Dog ikke lige så højt som hun elsker Medina.

For Kathrine er det vigtigste at have et solidt fundament. Et arbejde, der er rart at møde ind til hver dag med gode kollegaer og gode rammer, hvor hun vil være den bedste til netop den rolle hun har. Og det er hun.
Familien kommer i første række i hendes liv. Hun er god til at leve og have det godt.

Men hvorfor egentlig Lauritzen

Vi har spurgt ind til hvordan Kathrine oplever Lauritzen som virksomhed og arbejdsplads, for at finde ud af, hvorfor hun har haft lyst til at dele de seneste 12 år med os.

”Jeg oplever en virkelig god stemning her. Det er meget trygt at være her. Jeg føler det er ligesom en lille familie, man møder ind til på arbejdet. Vi har et godt sammenhold og er gode til at hjælpe hinanden og bevare den gode tone, selvom der er travlt”, siger Kathrine.

Hun fortsætter ”De mange arrangementer, som firmaet og personaleforeningen arrangerer gør, at man kommer tæt ind på livet af hinanden på kryds og tværs af hele koncernen.

Jeg føler mig meget værdsat, og jeg synes at firmaet gør mange ting, for at vise, at de sætter pris på medarbejderne. Derudover glæder jeg mig over at firmaet støttede mig i at videreuddanne mig til Eksamineret Speditør.

Jeg fortæller med stolthed at jeg er ansat hos Lauritzen, for jeg synes virkelig, at det er verdens bedste arbejdsplads”.

Vi er ikke i tvivl om at Kathrines ord kommer fra hjertet. Det kan vi mærke hver dag, og vi er utrolig beærede over, at vi kan være et trygt og godt sted, hvor man samtidig kan udvikle sig, og at vi bliver valgt til af nogle rigtig gode mennesker med også stærke kompetencer.

Vi er heldige med at have Kathrine som en del af Lauritzen-familien.

Tak for det kæmpestore arbejde du gør hver dag, og for at være med til at gøre Lauritzen til det vi er.

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.