Kom med ind vores eksportafdeling

Det hele startede med sol. Det forestiller vi os i hvert fald. Sol og en spirende idé for hvad Lauritzen kunne udrette med eksport til de fjerne lande via lastbiler.
I gamle gamle dage blev Lauritzen etableret som handelsvirksomhed for tømmerhandel, og udviklede sig senere til et rederi. Det var først 100 år senere, at Knud fik denne brillante idé.

For at alle lige er med på hvem Knud er, så er Knud Svarrer, Kristian (vores nuværende CEO) og Kasper Svarrers far, der var 2. generationsejer i familievirksomheden. Han gik desværre bort i 2010, hvor sønnerne Kristian og Kasper overtog roret som 3. generationsejere her i vores lille/store familiegesjæft. Alt det kan du læse meget mere om herunder. 

Det her link fører dig direkte til vores historie

I 1982 startede Knud altså op i de første intereuropæiske transporter med lastbil, og vi springer lige yderligere tre år frem i tiden til 1985, hvor fragtaktiviteter med veksellad og containerfragt til Italien lanceredes. Vi er nemlig nu ved at være fremme ved noget af det, vi kender fra i dag. Stadig på gammeldags manér i forhold til nu.. men det var fragt på banen til Italien – som udviklede sig til en af Lauritzens hovedaktiviteter, og som leder os tilbage til Ulrik og teamet i eksportafdelingen igen, for det er jo lige præcis det, de beskæftiger sig med i dag.

Limen i eksportafdeling er de fire herligheder: Ulrik, Jakob, Niels og Kitty. Det er dem, der får det hele til at køre på skinner, sådan helt bogstaveligt, når det kommer til Lauritzens eksport.

 

Her ser du fra venstre: den mystiske Kitty og de tre herrer: Jakob, Ulrik og Niels.

På en eller anden måde, lykkedes det os at få dem alle til smile på samme tid.

Kitty ønsker at være anonym, så det nærmeste i kommer på et billede af hende er dette. 

 

Normalt, når vi tager billeder..

.. ser de sådan her ud

....

 

Ooooog

sådan her.

...

Ulrik er teamets Operations Manager. Og som det ligger i ordet, er han selvfølgelig den, der leder operationen, og han er ligeledes den, der har det daglige ansvar for afdelingen og teamet.

Jakob disponerer bilerne i Danmark og trailerne, der skal på banen fra Danmark til Italien.

Niels er speditørelev. Han og Jakob deler disponering samt administrative opgaver. Niels har I faktisk mødt før her på siden, da han startede som elev i september 2023. Se med her (altså i skal klikke lige her på denne sætning), hvis I vil læse mere om ham og hans første tid hos Lauritzen.

Kitty.. Åh, den mystiske, anonyme Kitty, som i altså ikke får fornøjelsen af at møde, er en del af eksportafdelingen, men disponerer ikke biler som de øvrige i teamet. Kitty er den, der har styr på alt vores materiel, primært trailere, sørger for bestilling af trailere, reparationer osv. osv.  

Det er altså de her fire, der udgør eksport-holdet, og vi ville ikke være en af dem foruden! Sammen holder de styr på Lauritzens eksport og styrker hver især vores forretning.

STAY TUNED!

Se med i næste afsnit, hvor i får fornøjelsen af at møde en ny medarbejder hos Lauritzen.

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.