Midlertidigt tillæg på tørgods

Midlertidigt tillæg på tørgods

Opdateret d. 26. marts 2020

Den ekstraordinære situation som Covid-19 og corona virus har skabt, kommer nu desværre til at påvirke fragtpriserne til Danmark og Norge.
Der er ikke lukket ned for transport mellem Skandinavien og Sydeuropa, men vi oplever øget kontrol og skærpede sikkerhedsforanstaltninger for at mindske smittespredningen i Europa, og vi ser os derfor nødsaget til at indføre et midlertidigt fragttillæg.

Danmark

Godsmængderne mellem Italien, Spanien og Danmark er ramt af store ubalancer og der er samtidig indført strenge restriktioner i både Italien og Spanien, som giver længere transittider, mere ventetid på fabrikkerne og ophobning af gods på jernbaneterminalerne.

Vi indfører derfor d.d. et fragttillæg på import gods fra Italien til Danmark på 7,5%
Vi indfører derfor d.d. et fragtillæg på import gods  fra Spanien og Portugal til Danmark på 16%                         

Norge

Grundet de skærpede indrejserestriktioner til Norge har mange rederier stoppet sejlads til bl.a. Danmark og Tyskland, hvilket gør at transport af gods til specielt vest og nord Norge bliver ramt af øgede omkostninger grundet længere transportveje.   
Det drejer sig pt om følgende.

  • Stena Line: Frederikshavn-Oslo / retur
  • DFDS Seaways: København-Oslo / retur
  • Fjordline: Hirtshals-Stavanger-Bergen / retur

Udover ovenstående er godsmængderne mellem Italien, Spanien og Norge ramt af store ubalancer og der er samtidig indført strenge restriktioner i Italien og Spanien, som giver længere transittider, mere ventetid på fabrikkerne og ophobning af gods på jernbaneterminalerne

Vi indfører derfor d.d. et fragttillæg på import gods fra Italien til Norge på 7,5 % på postnummer 0000-3999
Vi indfører derfor d.d. et fragttillæg på import gods fra Italien til Norge på 16 % på postnummer 4000-5999
Vi indfører derfor d.d. et fragttillæg på import gods fra Italien til Norge på 7,5 % på postnummer 6000-9999

Vi indfører derfor d.d. et fragttillæg på import gods fra Spanien og Portugal til Norge på 16%

 Vi håber på jeres forståelse og vi beklager meget at dette er nødvendigt, men situationen er desværre meget speciel i øjeblikket

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Hydro
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
Henrik Simonsen
Italpannelli Nordic ApS - Direktør
Vi har brugt Lauritzen i ca. 1,5 år nu, og aldrig har vi haft så godt et samarbejde med et fragtfirma, som vi har nu.

Lauritzen kan håndtere utrolig mange transporter på kort tid, nogle gange op til 26 full loads på en uge, endda omkring sommerferie tid. Det sætter vi stor pris på.

Lauritzen yder os en rigtig god service, med det rigtige opsæt af forskellige trailerstørrelser mv. samt pris.

Det bedste er, at vi har fast kontaktperson, som håndterer alle vores transporter. Det er en kæmpe fordel.

Vi kender hinanden og ved hvad der er vigtigt i samarbejdet. Derved undgår vi en masse mulige misforståelser, og det giver ro i maven at man ved, der er nogen der har styr på det, og man føler arbejder for os.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.
Bama Trading -
Siden 2013 har Lauritzen haft en transportaftale med Bama-koncernen. Lauritzen har kørt dele af volumen fra Italien til Norge og udført opgaver på en fremragende måde. Virksomheden har en konkurrencedygtig opbygning med lastbiler, godstogsløsninger, godt og kvalificeret personale og udstyr af høj standard. Samarbejdet har været baseret på gennemsigtighed, effektivitet og fremtidsorientering.